josefsssons -            

svar på kommentar

hej alla fina läsare!
 
Tänkte svara på en kommentar jag fick under förra veckan. Det var angående hur jag sminkar mig, däremot kommer jag inte göra en video för jag skulle känna mig ur fånigt. Men tänkte berätta lite kort.
 
Här är det jag använder mig av när jag väl sminkar mig, det är faktiskt inte så ofta..
Grunden: Det jag börjar med är att ta lite fondation ifall jag vill täcka något (nr 5, fondation från dream matte mousse). Sedan tar jag puder (nr 3, puder från the body shop). 
Ibland tar jag även ett mörkare puder på kindben, näsa och panna (nr 4, från smashbox)
Kinderna: Sedan kommer vi till rougen, där använder jag mig av make up stores produkter. 
(nr 2 heter, blush complex) och (nr 3 heter, blush sugarpink)
Kan även använda mig av en ljus ögonskugga på kindbenen för att få mer glitter vid te.x fest.
Ögonen: Börjar med att böja ögonfransarna, sedan lägger jag ofta en ljus grund och sedan en valfi färg över det. Tar även den mörkbruna ögonskuggan (nr 4, microshadow xocoatl) längst ut och längst in på ögonen för att få ögat att se större ut. Mascaran jag använder mig av är (nr 3, rimmel london glam'eyes). Vid fest kan man även lägga på en glitterrand längst ögonfransarna som får ögat att glittra mera. (nr 8, make up store)
Detta var en kort förklaring på hur jag lägger mitt smink, hoppas ni fattade någonting, som sagt är jag inte jätte ambitiös när det gäller smink, jag tar det typ lätt och simpelt. Ofta osminkad, skönast så! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback