josefsssons -            

kan jag sitta i timtal in på natten och lyssna på känslosamma låtar och analysera innehållet.

Varje dag dör det människor
Gamla och unga, stora som små
Sånt är livet, svårt att göra något åt
Men just nu idag så har jag det bra
Allting handlar om relativitet
Man jämför sig och mäter om så i hemlighet
Men om vi slutar mäta oss med de som har det bäst
Skulle vi nog märka, vi lever i en fest
skulle vilja knyta en knut som jag aldrig kommer att få upp igen.
Alla mina dagar tillbringade han av telefon som aldrig ringde
Och allt jag behövde var ett samtal som aldrig kom
Detta är den första dagen i mitt liv
Jag lovar att jag föddes precis i dörröppningen
Jag gick ut i regnet
Plötsligt förändrades allt
De är spreadin "filtar på stranden
Yours är det första ansiktet jag såg
Jag tror att jag var blind innan jag träffade dig
Jag vet inte var jag är
Jag vet inte var jag har varit
Men jag vet var jag vill åka
Så jag tänkte att jag skulle låta dig veta
ght: 1px; overflow-x: hidden; overflow-y: hidden;">Att dessa saker ta för evigt
Jag är särskilt långsam
Men jag insåg att jag behöver dig
Och jag undrade om jag kunde komma hem
Jag minns den tid du körde hela natten
Bara för att möta mig på morgonen
Och jag tyckte det var konstigt
Du sa allt förändrades
Du kände det som om du bara vaknade
Och du sa,
Detta är den första dagen i ternativa översättningar">mitt liv,
Jag är glad att jag inte dog innan jag träffade dig
Men nu är jag bryr mig inte jag kunde åka någonstans med dig
Och jag skulle nog vara lycklig.
Så om du vill vara med mig
Med dessa saker ingen kan säga
Vi får helt enkelt vänta och se
Men jag vill hellre arbeta för en lön
Än att vänta att vinna på lotteri
Förutom kanske den här gången är det annorlunda
Jag menar jag verkligen tror att du gillar mig ...
För tillfället är jag mest trött på allt. Fast det är inte riktigt sant. Jag är trött på det som går fel. Sånt är livet, svårt att göra något åt. Allting handlar om relativitet. Man jämför sig med andra även om så i hemlighet. Det är som en bok, varje dag ett nytt blad eller nytt kapitel. Men jag har för tillfället fastnat i ett kapitel, just nu läser jag det om och om igen. Jag tror jag gillar det. Jag tror jag vill stanna här för alltid. skulle vilja knyta en knut som jag aldrig kommer att få upp igen. Men ändå är det små meningar som fattas. Mina dagar tillbringades vid telefonen som aldrig ringde, allt jag behövde va ett samtal som aldrig kom. Just nu skulle jag inte vilja nåt annat en att få det där samtalet jag väntat på, men samtidigt vet jag att det inte kommer. Försöker få dig att lyssna på min saga och få dig att lita på mina ord. Det känns som att jag har lyckats, att du faktiskt lyssnar nu. Samtidigt som jag faktiskt behövde samma sak från din sida, vad det blev med det, är en annan sak. Det kändes kanske som om jag kanske gav allt jag hade. sen fanns det ingenting kvar. som om broarna till tryggheten brändes. Men det känns ändå som om du håller på att laga den igen. på något sätt..
.....................................................................................................




Kommentarer
Marielle

Var gärna med och tävla om en valfri prenumeration från tidningskungen.se på min blogg! Tävlingen avslutas imorgon!



(om du inte är intresserad, ursäkta att jag stör)



Kram =)



Blogg: http://mariellep.blogg.se/
2011-02-01 @ 19:08:10
therese

Hej, snygg blogg!:D har du gjort designen själv? gör du designer till andra också?



är tacksam svar tillbaka!

kram /tessan :)



Blogg: http://thereselindgren.blogg.se/
2011-02-02 @ 12:09:49

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback